Pàgines

dilluns, 27 d’octubre del 2008

This is England

És la història d'unes vacances escolars, aquelles llargues setmanes d'estiu que transcorren entre un curs escolar i l'altre, quan poden produir-se esdeveniments que marquen un canvi a la vida. Estem al 1983, durant l'època de la dama de ferro i els alts índex d'atur que provocarà la política del thatcherisme, sobretot amb les vagues dels anys següents. Les escoles estan de vacances. Shaun, que té 12 anys, és un nen solitari que creix en un poble costaner molt gris, el pare del qual ha mort en combat a la guerra de les Malvines. Durant les vacances, troba nous models masculins quan l'"adopten", els skinheads del poble. Amb els seus nous amics, Shaun descobreix un món de festes, coneix el seu primer amor i descobreix els encants de les botes Dr. Martins. És llavors quan coneix a Combo un skin racista, més gran que ell, que acaba de sortir de la presó. Mentre la banda d'en Combo acosa les minories ètniques locals, tot sembla preparat per a l'arrancada d'un procés de maduració que durà en Shaun de la innocència a l'experiència.

Aquí teniu un trailer de la pel·lícula:

Podem tancar els ulls a la Història, podem girar el cap i mirar en una altra direcció, i tanmateix, és Història. Més val conèixer-la bé...



7 comentaris:

Pani ha dit...

La veritat és que m'ha sorprès el meu desconeixement previ sobre l'evolució del moviment skin. M'ha alegrat aprendre alguna cosa nova sobre les característiques inicials d'aquest moviment.
D'altra banda, hi ha algun aspecte puntual, com la relació formal entre en Shaun i una de les noies m'ha semblat una mica sorprenent.
Pel que fa a la irrupció del personatge de Combo i la seva influència en el grup m'ha semblat, en canvi, del tot probable i realista.
La tornaria a veure...

GISELA ha dit...

La pel·lícula no va estar malament pero se'm va fer molt pesada.. Influeix molt que la posin en anglès i hagis d'anar llegint els subtituls quan tens un cap davant que molesta..jaja
Ahir vaig veure AMERICAN HISTORY, en castellà, i em va agradar molt.

PD: Hauria tingut més èxit en castellà o català..xD

Pani ha dit...

Gran pel·li American History X...

David ha dit...

Hola pani!
weno i hola a tothom xD malgrat que no us conegui haha

respecte a lo de la pelicula de american histori X totalment dacord amb tu pani, es mol bona pelicula, pero matreviria a recomenarvos una pelicula estrena fa no massa que es diu "tropa de elite" no tracta dels skins, sino dels traficants a les fabeles de una ciutat brasilenya 8no recordo quina) em va recordar a american history X en quan a la semblaza de la evolucio de la trama, no obstant advertir a tothom que es tracta de una pelicula que mostra la realitat fins a les ultimes consecuencies, es a dir, es extremadament violenta amb escenes que a mes d'un li poden resultar desagradables!

per cert respecte a les eleccions de estats units, nomes comentar, que malgrat que obama te aparenza de ser mes progresiste que mc cain, i que te origens mes humils i tal per el fet de ser negre combido a tothom a que busqui una comparativa del programa electoral, semportara una bona sorpresa quan descobreixi que les diferncies son realment poc significatives (suposu que x allo d contentar a tothom) a mes a mes, em vaig endur una gran decepcion quan vaig comprobar els "humils" origens de l'obama.

Jo magues quedat amb la dona aquella k competia amb el obama =D
pero no recordo com es deia..

weno res mes!
salutacions a tots i totes

Pani ha dit...

Hola David!
Hillary Clinton, es deia Hillary Clinton... hahaha!
Bé, esperem resultats....
Una abraçada i gràcies per seguir col·laborant!
Pani

alba_lafu ha dit...

Em va agradar bastant.. em sembla que és una de les poques pel·lícules que m'han agradat vistes en horari escolar. Personalment m'ha fet pensar i endinsar-me en aquest moviment, que en sabia poc.

eh però estic d'acord amb la gisela, pròxima peli en castellà o català.. :P

un petó

Pani ha dit...

Ja veig que les VOS... hahhaha!
Una abraçada