Pàgines

dimarts, 7 d’octubre del 2008

El nen del pijama a ratlles


Una gran novel·la que ha captivat segurament a algun de vosaltres, no recordo ara mateix qui potser l'havia llegit, i que ara arriba al cinema. Aquí teniu les portades en català i anglès de la novel·la. Per completar la trilogia idiomàtica la veurem en castellà...
Segons The Guardian es tracta d'una petita joia amb aquest argument. 
Berlín 1942. La guerra no afecta gaire la vida de Bruno, un noi de nou anys que viu en un barri residencial. Però un bon dia arriba a casa i es troba totes les coses empaquetades: el seu pare, membre de l’elit militar, ha rebut un nou destí i es veu obligat a marxar i a instal·lar-se amb tota la família en una àrea rural mig deserta i mlt depriment. Bruno s’avorreix i passa els dies obsessionat amb una tanca que s’alça davant la finestra de la seva habitació. Bruno no comprèn que ja no és a Alemania sinó a Polònia. Tampoc no és conscient del que passa a la vida de Schmuel fins que és massa tard per escapar dels horrors que es viuen a l’altre costat de la tanca. L’honestedat narrativa, la congruència dels personatges i la progressió magistral de la trama, doten aquesta novel·la d’una qualitat literària molt humana i d’una força narrativa captivadora.
En Turi m'ha enviat aquest enllaç on hi podreu llegir una crítica -espero que no influexi en un sentit o altre-. 
D'altra banda, l'Asier ja m'ha enviat aquesta fitxa tècnica i també informació que demà compartirem.
L'Alba també m'ha enviat alguna crítica que passo a enganxar tot seguit:
" (...) El director Mark Herman pasa con torpeza y brusquedad de un terreno de ligereza apacible a otro terriblemente oscuro, y trata finalmente de golpearnos con una conclusión diseñada cínicamente para lograr que salgamos del cine sintiendo que hemos presenciado algo valioso, aunque, en realidad, El chico con el pijama de rayas use la atrocidad humana como poco más que un truco argumental, y persiga emociones serias como un fin en sí mismas. (...)
¿puede un niño realmente imaginarse que los presos muertos de hambre y magullados de un campamento forman parte de un juego, de verdad que no olería la muerte y la desintegración que lo rodean? ¿Y qué hay de ese campo de exterminio insuficientemente vigilado, en un rincón del cual se pueden montar merendolas y hasta cavar túneles? El gran problema de la película, pues, es que otorga poca inteligencia a su audiencia, y olvida que los niños son niños porque tienen pocos años, no porque sean tontos."


Gràcies a tots tres i penso que ja està prou bé, oi?

Aquí teniu un trailer de la pel·licula en castellà


I aquí el trailer en anglès

Bé, espero que la pel·lícula agradi com la novel·la i, ben segur, espero els vostres comentaris per a què tots reflexionem sobre el que va passar no fa tant de temps...
(i estic segur que seran comentaris amb més de respecte que el que van tenir per altres éssers humans uns individus que es van allunyar de comportar-se com a persones...).


16 comentaris:

asier ha dit...

Hola:

El film ha sigut bastan bo, una mica trist al veure l'horror que va ser el III Reich i l'holocaust.
S'han saltat parts del llibre; com la part en que ve el führer, comm li diu el bruno Furias i la seva dona al camp a sopar; també cal dir que els avis van cap Nadal a fer una obra de teatre amb els néts

adeu

alba_lafu ha dit...

soc l'alba!
la meva opinio es que la peli ha estat bastant bé.. la meitat una mica aburrida, molt monotona, pero tot be
et fa veure la realitat de com eren les coses en aquells temps..
no fa falten paraules hem sortit amb males cares del cine pero ha valgut la pena veure-la, la veritat

petons

asier ha dit...

Hola:

El film era molt bo i una mica trist, s'ha posat fins a plorar el cel xD. També cal dir que s'han saltat la part on surt el führer (Furias li diu el nen)i la seva donan sopant al camp. També cal destacar que hi falta l'obra que fan els néts amb la seva àvia pel Nadal al camp

Adeu

Unknown ha dit...

Després de llegir el llubre i veure la pel·licula, és molt diferent.
Ni millor ni pitjor; hi ha coses que en el libre no ho explica i coses que explica i que no les em vist en la peli.
També crec, que en veure la peli i la situació del nen, em sembla que amb 8 anys les coses que pasen al seu voltant són bastant òbvies per saber el que està pasant.
Penso que ha estat una pel·licula interesant i que encara que el final ha estat trist... ha valgut la pena veure-la

Unknown ha dit...

vale que lo he puesto dos veces!
que alguien borre uno xd
gisela te toca :P

GISELA ha dit...

Siempre se ha dicho que los libros son mejores que las películas. Sin haber leído el libro, debo decir que la película me ha gustado mucho. Es un reflejo de la realidad de aquella época, en la que murieron muchísimas personas.
Sí que es verdad que hay ciertos elementos que no son del todo concretos. Es el caso del túnel por el que Bruno accede al interior. De todas formas, creo que un niño de ocho años no puede entender qué sucede a su alrededor, pues su padre ejerce gran influencia sobre él, haciendole creer que lucha por una nación mejor. Pero en el final, cuando Bruno logra entrar dentro del campo de exterminio, es cuando se da cuenta que la realidad no se parece al video que hicieron los generales.
(YA PAROO..jajaja)

Es una película que todo el mundo tiene que ver. No se me ha hecho muy larga, al contrario.
Un final muy tristee, pero totalmente necesario.

Resumiendoo: me lo he pasadoo geniaaL!
REPETIMOS?

alba_lafu ha dit...

laura sisplau
sempre donant la nota
si es que, no cambiaras mai!!
jajaa

Pani ha dit...

Gràcies a totes i tots pels vostres comentaris, i n'esperem més, oi?
Pel que fa a les fotos, m'estic barallant amb elles i el programa.
Laura, ja he esborrat el teu missatge repetit.
Gisela, crec que repetirem, les fotos diuen que sí...

Anònim ha dit...

Soooc el MaRc!!

Una pel.licula amb una exceleent ambientació i missatge pero que m'ha recordat que no soc gens fan del cinema dramàtic( ja se que no era una pel.licula draamàtica pero per mi ha sigut un autentic drama digne de la Vida es Bella. Jo no he llegit el llibre pero pc dir q la pelicula aconsegueix fer-nos veure la realitat històrica d'una manera clara, impactant i contundent xD.

Bee, creec q hem escollit be la pelicula x).

MaRc


P.D. Això si, com totes les pel.lícules que aneu a aveure siguin d'aquest pal, nose si m'haure de plantejar d'assistir a futures sessions segons el meu estat d'àniim jajaja

alejandro ha dit...

Hola sóc l´Alejandro!
La pel.licula em va agradar molt, sol que m´hagués agradat un final millor. Em va agradar perquè podem veure com era la dura realitat en la època dels nazis. La sortida em va agradar molt a veure si repetim ;)
Que vagi molt bé :)

Pani ha dit...

Coincideixo plenament amb tu, Alejandro, doblement. També m'agradarà repetir una sortida així (si encara em voleu...) i, sobretot, i ja molt de debò, també m'hagués agradat un altra final, però no a la pel·lícula, sinó a la Història de milions de persones que van morir com aquestes persones...
Sé que estaràs d'acord, i entenc el que volies dir, només que a vegades val la pena que passem a través d'un llibre o d'una pel·lícula uns breus moments de tristor en record de persones que mai van poder entendre perquè van morir...
Una abraçada a totes i tots.

David ha dit...

hola pani!
soc el david mañas de l'any pasat, tenrecordes? xD un dels pocs suicides que va anar a historia de la sele jeje

dons re nomes et comentaba xk vegiesis que encara em vaig pasan per aqui quan tinc temps i tal, si et preguntes que a sigut de la meva vida estic fen enginieria industrial mecanica amb el sergio moreno i bueno nem fem..xD

dons re que ja ens pasarem algun dia per l'escola per recordar vells temps no? ^^

un gran plaer averte tingut com a profesor per cert, dels millors que he tingut!


adeu i records a tothom


PD: no els hi donis massa caña als pobrets d'aquet any.. com a minim fins a la 4 setmana.. despres ya pots apretarlos tan be com saps jaja

Pani ha dit...

Gràcies David per les teves paraules i espero que ens veiem aviat.
I si veus el pijama de ratlles, torna a escriure... hahaha!
na
(i als i les de 1r A excuseu el parèntesi, amb en David ja som amics, vosaltres m'enteneu...)

iceca ha dit...

sóc la iraïs!
molt bona la peli,m'ha agradat bastant,i estic d'acord amb els comentaris dels companys.
aveure si podem repetir


adeu,fins demà:)

laura ha dit...

Hola, soc la Laura!

Cada dia em passo per aqui i no he deixat encara el comentari... soc un desastre! aaix jejeje
La pel·lícula em va agradar molt tot i que el final em va fer plorar una miqueta. Normal la realitat és molt dura, i més en aquells temps d'aleshores.
També coincideixo amb tots els meus companys, podríem repetir-ho no:)?

Una abraçada. Fins demà!

Pani ha dit...

Repetirem, repetirem Laura... oi?